Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, April 29, 2012

Kau bayangan bidadari syurga

Sumber

Tatkala melihat aku terpandang dibenak wajah

Senyuman yang terukir melembutkan kekerasan pada hati

Jiwa aku menjadi kacau,hati aku lemah selemah lembut angin berhembusan

Aku pernah mendengar cerita perihal bidadari syurga

Aku dibayang-bayangkan tentang keistimewaannya

Aku dikaburi dengan Keindahan dan kecantikannya

Sungguh!

Saat mata mula melihat dari itu,teringat aku cerita bidadari itu

Oh tidak,

Tidak perlu untuk aku menjelaskan lagi

Semua sudah terlihat lentang pada tingkap wajah

Sungguh aku sedar akan kebesaran Yang Maha Pencipta

Jujur kau sungguh cantik wahai gadis,

Tapi apa akan pada daya,inikan lagi untuk diusaha

Siapa aku?

Siapa aku?

Aaarrggh!

Tidak mengapa gadis itu,

Teruskan pada senyumanmu

Itu hidup nyawa insani

Jaga tertib tingkah laku

Agar Cantik tidak hanya pada wajah semata

Semoga kau berbahagia..


P/s:siapa yang mengenali dirinya,tolong sampaikan salam sejahtera buat dirinya dari diriku.sungguh ini.

 

No comments: