Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, April 4, 2012

surat aku untuk diriku

kepada seorang aku yang memiliki diri sendiri tanpa siapa tahu tentangnya,

aku kirimkan surat ini untuk kau ingat aku saat aku semakin jauh meninggalkan diri mu.Menjarakkan keadaan sedang aku tidak sedar bahawa semua yang berlaku terlalu cepat tanpa kita sedari.Apa khabarnya kau di sana wahai dirimu? saat dunia ini semakin usang dengan keadaan merunsingkan.Seakan sudah jemu ianya menitip keruhan suasaan yang tidak mendatangkan apa-apa kepadanya.Aku harapkan agar kau baik-baik sahaja disamping keluarga yang tercinta.

aku disini berada dalam kegurasan perihal diri aku,setelah sekian lama aku melihat apa yang ada dihadapan dan aku hadapi,sungguh hanya dugaan dan cabaran.siapa tahu saat aku menulis surat ini tatkala aku sedar aku semakin lupa akan dunia ini terlalu banyak mengabaikan aku.maafkan aku wahai diri,aku hampir sahaja tidak mengingatimu tapi hanya kerana sebuah buku aku ingat segala tentangmu.

Bagaimana pula si hati kalbumu? adakah ianya sudah sembuh dari kenazakan dahulu.semoga ALLAH sentiasa menjaga dan memberi petunjuk padany.Aminn Ya Rabb..

wahai diriku,jangan kau lupa akan janjimu yang telah kau termeterai antara aku dan dirimu.Janji bukan sekadar kata yang kau ungkap semudah bicara tanpa kau fikir.masihkah kau ingat janji-janji itu lagi? atau kau sudah lupa akibat di mana kau berada sekarang ini?..jangan sesekali sebegitu hati.jangan.ingat pesan aku,janji itulah melihatkan siapa diri kita...

oh dirimu,sungguh aku kasih akan dirimu yang jauh sudah pergi tanpa kau membawa aku sekali.aku ingin berpesan padamu,bergantunglah kepada yang ESA,kerana dia lebih tahu perihal tentang kita.jangan pernah ingkari.Percayalah,dunia penuh dengan lakonan.Mintalah bantuan dan bimbingan petunjuk dari-Nya..semoga kita berada dalam lindungan-Nya...Aminn..

....................................
(sambungan.....)

No comments: