Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, April 9, 2012

Lama aku tidak senyum begini

Sudah lama aku tidak begini

Senyum tidak ketawa,ketawa tidak seperti senyum

Berada antara kedua-duanya tandanya orang kata itu bahagia

Sambil itu aku sampulka perasaan aku yang gembira

Untuk siapa tahu akan membantu

Tapi bagi aku cukup mereka tahu untuk diberitahu

Alangkah indahnya perasaan ini,

Apa pada daya untuk mengatasi upaya

Maafkan aku wahai hati tidak sengaja aku untuk memperlakukan sedemikian

Niat ini tidak akan dihalangi atas sebab

Aku jua punya pendirian sebegitu aku perlu lakukan

Aku tahu setelah aku selidiki di laman cerita dunia

Bahawa dunia kami berbeza jauh berbeda

Akar tidak akan sama dipanggil buah

Disekebun bunga,bunga lagi memilih tuan

Maka aku simpulkan dalam kata aku untuk rayuan pada hati

Cukup Aku kembalikan perasaan yang pernah dilalui dulu hati untuk kau masih tahu rasa itu.oh hati,bergembira seperti kau gembira ini.kerana itu yang aku mahu.


No comments: