Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, February 17, 2010

kahwin bersebab???

"Oh mama saya mahu kahwin,kahwin dengan siapa,dengan si DIa...Lalalala...."
lepas tue apa aa liriknya,tak tau la.heheh..


wah belum sudah memikirkan tentang kahwin ya shary,belum apa-apa pun dah memkirkannya.Tapi sebenarnya tidak salah memikirkan tentang ini kerana itu adalah masa depan kita..ceh!!!


Semalam aku dapat bermesej dengan kawan lama aku yang berada nun jauh merantau kat seberang sana,bertanya khabar sebab lama tidak berkontek kn..bermesej ja la sebab takda kredit mau bergayut..hohoho..Cerita punya cerita last-last dia tanya akulah tentang ada member aku sorang ini,rupanya member sudah kahwin la pula..aahh??~!!! dah kahwin,syukur la tetapi kahwin bersebab..KAHWIN BERSEBAB??????
Eh apa itu kahwin bersebab aa?? kahwin memang lah bersebab tetapi ini lain jak bunyinya..
rupa-rupanya kahwin bersebab maksudnya accident la..hohohoho..keterlanjuran..adeh!! parah lagi parah eh...


ADUHAI,
aku pun memikirkan sejenak tentang perkara yang berlaku ke atas mereka yang kahwin BERSEBAB ini.Banyak soalan timbul,
APA?
KENAPA?
BAGAIMANA?
SIAPA?

Aaarrggghhh!!! biar,siapa suruh cari pasal,sekarang sendiri tanggung la...huhu.kejamnya kenyataan aku ini..

Dalam usia yang muda sudah menanggung beban yang seharusnya kita masih perlu masa untuk pelajari,tetapi mereka sudah melaluinya.Sememangnya ada kebaikan juga kahwin muda nie tetapi bagi yang berkemampuan..kalau keja pun tiada,belajar pun tidak habis lagi,keluarga tidak senang apalah mereka mahu bagi makan anak-anak mereka aa??



sepa mahu kahwin dengan aku?? angkat jari!!!!

ermm~
mari kita berpesan buat diri dan mereka yang kalian di sana,
berfikirlah sepanjang-panjangnya tentang apa yang kita mahu lakukan..baik buruk adalah pada penilaian..

4 comments:

Jessica said...

who is it??
yalah, bleluasa sdh tu skrg.. umur msih mentah tp responsiblity sdh berat..

rabie nadia said...

siapa ka??n for u mazuan shary mahmud...jgn la perasan mau kahwin awal sana...capai dulu cita2 ko 2...pesanan dr seorang teman yg peduli ttg kmu...hahahaha....

sHarY said...

jessica ~ the person rahsia la..hehe..but aku syabas la buat member tue sebab bertanggungjawab atas perbuatannya..hohoho..

cik rabie nadia ~ mereka la,hahaha..iya kawan,aku acah jak tue nak kahwin awal tp dlm perancangan~hahaha..

s820 said...

Shary, ini memang betul kes parah ni... Kita boleh jadikan sebagai pengajaran. Harap kalian yang lain fikir panjang sebelum bertindak. Kelak diri yang rugi.