Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, April 26, 2010

saat bahagiaku pada malam itu,i love u kawan..ceh!

semalam adalah saat yang sangat berbahagia buat aku dan entahlah kenapa aku merasa ebegitu padahal biasa sahaja..hehe..
wah!! indahnya seri aku semalam bila aku teringat balik..

semalam aku berbicara dengan seorang gadis yang kehadirannya umpama bidadari,masyuknya...hahaha..siapa namanya shary? opps,rahsia la...hahaha..biar aku dan dirinya sahaja tahu..wah,rahsia habis nie tau..hehe..

dia banyak memberi nasihat yang sangat berguna buat aku dan memberi sedikit sinar yang baharu buat aku..selama ini aku tercari cara dan perkara yang harus aku lakukan akhirnya semalam juga aku temui..syukur alhamdulillah..

dalam kami berborak,aku ajukan soalan kepadanya.Soalan yang sangat-sangat aku ingin tanya kepadanya..

"bagaimana caranya hendak melupakan seseorang yang kita pernah sayangi"
jawapannya adalah sungguh mengejutkan aku...

"saya tidak pernah melupakan seseorang yang saya sayangi tapi saya lupakan dia sebagai seorang yang merasa sayang.Lupakan tidak bermaksud terus.Saya masih anggap dia sebagai kawan.Yang penting hati kena kuat.Kena lawan emosi.Biar akal yang memimpin kita bukan hati.Semua orang berhak bahagia.Mengapa tidak saya? mengapa tidak awak?...."

sungguh aku tersentak dengan jawapannya yang sangat-sangat memberi impak buat aku..siapa sangka,inilah realiti kehidupan yang kita harus terima..
bila kau bertanya kepadanya bagaimana dia mampu melakukannya,anggapan sebagai kawan..jawapannya,

"entahlah,saya pun tidak tahu sebenarnya tapi saya memilih untuk memaafkan.Memaafkan seseuatu dendam yang sangat indah.Kita ada pilihan dalam hidup,kita pilihlah yang terbaik.Saya pernah kecewa tapi kekecewaan itu buat saya lebih kuat untuk menghadapinya."

aduh! sungguh aku terpegun dengan kata-katanya yang menyedarkan aku...saat itu aku seakan-akan mahu teriak, i love u!! sebagai kawan la bab dia dah ada teman lelaki yang sangat dia cintai,hampa aku...huhuhu..

pada saat akhir kami bercerita,dia sisipkan banyak nasihat dan semangat buat aku..untuk aku teruskan perjuangan aku..dia tidak mahu aku dalam keadaan sebegini.makanya aku kena berubah..hidup ini indah kan...

3 comments:

Alynn Notnot said...

nsht yg awesome! thanks for sharing :)

sHarY said...

hehe..ya,ingat ya..hidup ini indah..hargailah..carilah kebahagiaan diri..kita bukan dilahirkan untuk kecewa,tetapi mengecapi bahagia..

rabie nadia said...

seems like i know who is this girl..nasihat yg bgs jugak..cari jln utk mengecapi kebahagiaan itu..