Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, April 2, 2012

Jangan pernah sesali

Semua itu kerana atas kejadian yang berlaku

Menghukum diri sendiri adalah bodoh kerana kebodohan

Mengisi ruang benam jiwa untuk menyesali adalah pengajaran

Tetapi tidak untuk selamanya disesali

Ya aku akui bodoh itu bukan milik sesiapa tapi milik dari aku

Tapi aku turut mengatakan adalah lebih perit segalanya bila kita mulai menilai apa yang berlaku itu atas dasar apa

Aku juga pernah katakan semua untuk kesenangan bersama

Walhal ya lebih menyenangkan pada sendiri pendirian sendiri

Usah pernah sesali

Jangan pernah akan untuk kembali

Bilalah semua itu datang dan pergi tanpa mampu kita halang

Lepaskan dan biarkan kerana itu adalah hak mereka

Yang ada pada kita adalah pilihan dan mereka miliki kebebasan

Aku akan kata,

Kerana ku sanggup

Kerana itulah aku lakukan semuanya membutakan mata menulikan telinga

Kerana aku sanggup

Kerana aku sanggup

Dan

Kerana aku sanggup

 

Sudah sesekian lama aku tidak mengutuskan tinta.seakan akan nanti aku akan titipan khabar tentang berita jangan khuatir dan janga risau.aku tulis aku kata kamu lihat kamu bacalah untuk pengertian.kelak nanti bila waktu itu tiba,biar apa yang aku harapkan dulu menjadi kenyataan.aku tidak kejam,tapi aku tuntut hak aku...

 

No comments: