Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, May 3, 2010

kebenaran sungguh aku tidak menyangka

kawan:
" hello bro,apa cerita ko? sihat ka bro.."
shary:
"uit! aku alhamdulillah sahaja nie,ko mcm? kat mana ko sekarang ini? apa cerita lama tidak jumpa nie?.."
cerita punya cerita tentang perkhabaran sahabat kerana lama tidak bertemu lepak sama-sama,tetiba sahaja dia buka cerita...al-ceritanya:

kawan:
"bui,ko masih ingatkah apa ko pernah cakap kat aku hari tue? pasal sebab dia buat begini kat ko..."
shary:
"yang mana aa? oh pasal tue,aku ckp mungkin dia mempergunakan aku untuk menampakkan bahawa dia sudah berubah tidak seperti dulu lagi..kira aku ini dipermainkanlah..kenapa ko nie tiba-tiba sahaja buka cerita ini..buat aku sedih jak ko nie bui.."

kawan:
"bro,ini aku mau kau dengar baik-baik bro,sebenarnya,apa yang ko katakan hari itu semuanya adalah benar kawan.Dia gunakan kau untuk kepentingan dia maz.."
shary:
"ui ko biar betul ini? jangan ko bagi main perasaan aku bha bui.."
kawan:
"iya bha,betul..kan kawan dia adalah gf aku,jadi gf aku gtau semuanya la tentang hal ini..ko memang benar kawan.."
shary:
"ini baru manusia!!!!!..."
"sial babi anjing punya orang,dia ingat aku ini mainan ka aa?bek p matila syaitan!!!!
dan seterusnya aku dengan hati yg sungguh meluak-luak marahnya.....


sungguh aku tidak percaya dengan kenyataan sahabat aku itu,ada juga manusia sebegini di muka bumi ALLAH.
kenapa aku yang menjadi mangsa ko PEREMPUAN!!!
Ko menghancurkan hati aku....
aku tidak akan memaafkan kau...

2 comments:

amirah said...

xtahu ap yg berlaku tapi mgkin ada hikmahnya .

kialilul said...

aku akan mencari..terima kasih ya..