Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, April 23, 2012

Jangan memilih aku

Saat dunia terus menerus menunding jari aku

Perihal aku dan dia,tapi jangan membiarkan diri terus mengkehendak telunjuk

Aku jua tidak memaksa malahan menegaskan

Jangan memilih aku wahai gadis

Andai kau tidak sanggup untuk setia

Sekalipun kau kasksn cinta itu milik kita

Tapi aku lebih memilih kesetiaan

Kerana itu yang aku impikan

Kau jua punya impikan benar?

Aku hanya orang biasa yang tidak mempunyai apa-apa

Selain cinta dan usaha

Jangan memilih aku wahai gadis

Andai kebendaan material menjadi jaminan

Apa yang ada ini bukan milik aku,tuhan beri aku pinjam

Jangan kau dekat dengan aku jika begitu

 

Jangan memilih aku wahai gadis,

Tatkala aku ini semakin ingin jauh dengan kamu

Kerana aku sedar antara intan dan permata

 

No comments: