Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, May 1, 2012

Jangan pernah berubah

Aku takut untuk menghadapinya

Akan berlaku sebuah kehilangan besar,salah satunya

Acap kali teringat kembali keadaan ini,aku teringat masa lalu

Umur berlalu mengorak lebih dari masa

Tanpa aku sedar tanpa kita duga

Kita terus hadapi hari-hari dengan ketabahan dan cubaan

Kawan,

Tolong jangan berubah..

Aku takut perubahan itu tidak seperti yang diharapkan

Drastik dramatik menyayatkan

Kalau kau pergi pada cara yang baik,aku tetap sokong kau

Jika kau sudah lupa alpa dan leka pada apa yang diubah,aku tetap sokong kau

Jangan pula nanti kau bertanya akan kehilangan jauh ini

Sebabkan nanti aku katakan kerana kau sudah tidak seperti yang dahulu kau janjikan

Sahabat,

Makin kedewasaan ini aku kira kita semakin matang

Sangkaan ku harapkan semoga tidak meleset di dinding harapan

Cara yang kau lakukan itu bukan rasionalnya namun fantasi yang bersalut kan dendam jahanam

Saudaraku,

Masih kau ingat saat susah senang kita bersama

Lekang waktu sahaja memisahkan kita andai terpaksa

Kami ini tempat kau bermadu kasih menduakan perasaan untuk melegakan rasa

Tapi akhir-akhir kami bukan lagi seperti yang kau anggap dahulu

Rakan aku sahabat aku kecewa atas tindakan

Dendam ego kepala ke atas,kau lupa siapa kami aku dan dia

Lebih kali kau kenalinya yang hanya sekadar seketika waktu

Kami aku dan dia,

Kawan itu sudah hanyut dalam lautan yang dalam,lemas di langit luas

Dia maha tahu dunia dia kaji alam dia terokai

Jika aku biarkan apa gunanya aku sebagai kawan benar

Tapi Kalau aku tegur buku kitab realit dibuka untuk keutuhan bukti rasionalnya

Akhirnya masing-masing mempertahankan kubu sendiri

Bergaduh berteriak kan dan memaki

Siapa mengalah? Baik tidak perlu berkata tentang itu jika ini natijahnya

Sudahlah,kita biarkan dia sampai mana dia mampu melakukan

Kita ini bukan siapa-siapa untuk menahan melarang dan menegur

Jika semua yang kita kata itu sampah buatnya

Mengalah dan terus mengalah

Daripada kehilangan,

Aku fikir baik aku hilang daripada aku terseksa

 

No comments: