Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, January 18, 2010

Laskar pelangi,akan ku kejar pelangi




persembahkan LASKAR PELANGI,

Aku baru sahaja habis menonton cerita laskar pelangi nie kat youtube,fuuhh! mantap la cerita nie dengan tajuk cerita sahaja mampu membuatkan kita tertanya kisah cerita ini..
aku diperkenalkan dengan cerita ini oleh kawan aku yang belajar kat sarawak,dia kata kalau tengok cerita ini confirm bersemangat,sungguh benar apa yang dikatakan itu..

maka,aku pun mencarila kat mana boleh aku download cerita nie tetapi aku hampa,semuanya berbayar..huuhuh..tapi alternatif lain aku tengok la kat youtube..hehehe..

laskar pelangi,
sebuah kisah yang mencerita tentang semangat anak-anak kecil yang mahukan ilmu dan keteguhan hati para pendidik yang mengajar sebuah sekolah yang hanya ada 10 orang pelajar sahaja..wah! hebatnya mereka..
bayangkan seorang anak kecil jika mahu ke sekolah,dia mesti menunggu seekor buaya melintasi dulu jalan itu baru dia boleh melaluinya..tidakkah dahsyat tue? seekor buaya tue,bukan calang-calang..


ayat yang paling power aku dapat hari ini adalah
"kejar pelangimu sampai ke hujung dunia,jangan pernah menyerah.."

apa-apa pun kepada korang,tak rugi kalian menonton cerita ini..
sungguh~~~!!!

4 comments:

Sharinginfoz said...

macam ok aja citer ni...

Afiqah, Apasal Nangis????

Jom Esso Card

kialilul said...

memang best nie ceta,rugi tak tengok..hehehe..

sharemotivasi said...

ok gak tajuk cete ni..

kialilul said...

hehe,tgk jgn tk tgk eh..
klu dh tajuknya ok,apa lg dgn jalan ceritaanya..hehehe..