Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, January 7, 2010

jika tidak kerana waktu itu

jika tidak kerana waktu itu
pasti kita masih bersama...

jika tidak kerana masa itu
pasti hari ini hari kasih sayang kita...

sungguh aku merindukan.
sungguh aku menginginkan.

jujurku,
sayang masih padamu..
cinta rasa merasa dihati..

tapi,
kau inginkan perpisahan ini..
kau memintaku..
kau meninggalkan aku..
tanpa alasan yang kukuh..

aku?
hanya merelakan..
aku redha..
hatiku menangis..

kau?
mungkin lebih merasakan kebebasan hati..
tidak terikat pada cintaku..
tidak merana diri kau melayanku lagi..

perlukah wujud rasa benci ini?
haruskah aku mengenangkan kau sedangkan kau meminta semua ini?

jika tidak kerana waktu itu,
aku tidak akan sedar..
bahawa aku tidak mampu memberikan kebahagiaan padamu..
aku sedar..
aku bukan seperti yang kau impikan..........

No comments: