Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Saturday, January 23, 2010

ada apa pada senyuman?



ada apa pada kata jika tidak pada makna,
ada apa pada senyuman jika tidak pada maksudnya..


betul ada atu tidak apa yang diperkatakan di atas?? hehe.. semestinya jawapannya YA.

aku ingin berkongsi rahsia disebalik senyuman yang mungkin tidak orang ambil kisah pun,

selalunya bagi lelaki kan jika ada seorang perempuan senyum kat mereka,dorang akan cakap begini, "wah,awek tue kat aku aa,mungkin dia nampak aku macho nie"..aha,wahai para lelaki sekalian,benar atau tidak??? sila jawab,hahaha..

ok,
selalunya kita senyum di sebabkan ada perkara yang membuatkan hati kita terusik dan melucukan,lantas wujudlah seutas senyuman yang penuh bermakna..

Bermakna?
setiap senyuman mempunyai maksudnya yang tersendiri,tafsiran senyuman yang diberikan itu hanya kita sendiri sahaja yang tahu kerana kita yang menciptakan senyuman itu.Senyuman juga ada pelbagai jenis,ada yang senyuman sinis,senyuman manis,senyuman terpaksa,senyuman sahaja..pelikkan,senyum pun berbagai jenis,ingatkan manusia sahaja ada bermacam-macam jenis.hehehe..

buat kalian,

teruskanlah mencipta senyuman mu itu kerana memberi kekuatan pada mereka.siapakah mereka? mereka adalah orang yang disekeliling anda.Anda tidak tahu mungkin ada diantara mereka sedang berduka,tatkala melihat senyum dan keriangan anda pasti mereka turut merasa gembira dan kesedihan itu akan berkurang..setidak-tidaknya mereka dapat meringankan sedikit rasa duka itu kn..

teruskanlah pada senyuman kerana senyuman kamu itulah penyeri hidup kamu.Bayangkanlah jikalau hari-hari anda di selebungi murung sahaja,adakah anda rasa gembira? adakah anda akan dapat merasa nikmat kehidupan? jawapan yang sudah pasti adalah TIDAK...maka,senyumlah..dan senyum aa..hehe..

8 comments:

Adam said...

betul tu. aku pun baru mengalami situasi di mana cashier kat kedai makan tak senyum pun.

ala orang makan bayar la bukan makan percuma pun. at least senyum la dapat duit kalo tak nak senyum kat customer pun.. haiz

betul banyak makna yang tersembunyi di sebalik senyuman. kita hanya perlu pandai untuk menafsirkan nya..

sHarY said...

iyaka..btul jgk tue,senyum dapat duit..jgn silap mentafsir senyuman sudah la ya..hehe..

nursarah said...

senyum jgn tak senyum..ai tetiba teringat dak kecik mak aku jaga, die panggil kamera 'anyum'..sebab biasanya kita dok sebut senyum bila nak bergambar..haha

sHarY said...

:) :) :)..

senyum~

hehe,kita akan teringatkan sesuatu perkara yang membuatkan kita senyum dan berkaitan dengan senyuman kan..

KiTa_KaWaN said...

ramai org kata..syum itu sedekah...

tp ramai ke yg faham erti sedekah itu??....

senyum tnda kita tabah...tanda redha..

tnda kita ni normal sbg manusia..spe2 tak suka senyum...

tak ikut sunnah..sbb nabi suka snyum..haha...

sHarY said...

ya betul,drg slh mtfsir erti sedekah itu..senyumlah selama kita masih mampu tersenyum..
hehe..

h[i]k[A]R[i]© x[O]x[O] said...

ello2..
ku dtg m'jejaki org yg d cari dgn senyuman.. ;)

sHarY said...

dia la nie jejaka yang dijejaki oleh awk..hehehe..