Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, January 27, 2010

Gosekan biola irama nasibku..

salam,


apa khabar kalian,semoga sihat hendaknya..hehe..
aku selama 2 hari beturut-turut berjalan sahaja,kelmarin syukurla siap urusan aku kat dewan bandaraya kota kinabalu,DBKK dan pegi bank membuat pembayaran kereta beliau aku,memang penatlah sesampai sahaja aku kat rumah terus tidur sampai jam 9 malam..huhu..dan tadi pula lagilah memenatkan dengan keadaan cuaca yang agak panas..mantap nie bui..tadi pula aku pegi bank jgk..alhamdulillah selesai juga tugasan yang diberikan..yeah~!!!
sebenarnya urusan itu semua bagi aku tidaklah sepenat mana pun tetapi ke tempat yang di tujui itu memerlukan khudrat aku..al maklumlah,aku nie tak punya apa pun,kereta pun takda apatah lagi memiliki lesen..nasib badan la..

al kisah hari ini,
ketika dalam perjalanan pulang(berjalan kaki masih) hendak pergi stesen bas,aku pun ternampak seorang lelaki duduk kat tepi tangga,rupanya lelaki itu seorang tukang kasut.Kebetulan kasut usangku ini juga nak terbuka tapaknya jadi aku pun mendapat khidmat pak cik tue..aku tanyalah berapa kadar yang dikenakan makan pak cik pun bg aku rm12 sahaja untuk gam dan jahit keliling balik..kira ok la tue..

ketika aku dalam penantian menunggu sambil duduk-duduk kat tangga kedai tue,entah tetiba aku terdengar bunyi biola yang dimainkan..pelik,di tengah hari begini ada orang mainkan biola??
irama yang dialunkan sungguh syahdu seakan menceritakan sesuatu..fuuuhh!!

aku pun berganjaklah dari tangga tue dan tengok kat luar,rupanya kelihatan seorang lelaki tua yang kudung kedua kakinya sampai ke pars lutut sahaja..aku pun tersentak melihat lelaki itu dengan alunan yang dimainkannya itu,dia memainkan biola itu di tempat awam sambil mengemis..PERSOALANNYA,adakah apa yang dia lakukan itu mengemis ataupun memberi perkhidmatan??? antara mengemis dan perkhidmatan...

errmmm..aku tertanya??

2 comments:

Aidi-Safuan said...

wah.cam mohabattein plak. :p

sHarY said...

hehe..macam la tetapi nie yang versi tua punya :)