Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, December 5, 2010

aku ingin pulang tetapi aku masih di sini

aku ingin pulang,
ke masa-masa yang terdahulunya indah
untuk aku menemui mereka yang aku rindui

aku ingin pulang,
menerobos tingkap masa lampau
mencari kekuatan kebatilan yang dahulunya aku miliki

aku ingin pulang,
seperti mereka yang merindui detik terdahulu
aku juga seperti mereka
berkata banggakn masa yang dulunya itu sungguh indah
senyum senda ketawa gurau
menangis tiada semua itu tersembunyi di sudut masa

aku ingin pulang,
untuk kembalikan kehebatan aku kegemilangan aku
siapa aku
siapa mereka

namun,
aku tetap di sini,
dalam meneruskan kehidupan yang entah apa perjalanan
yang diterusi untuk menelusuri renjau masa hadapan

aku tetap di sini,
dalam memperjudikan tentang kehidupan aku
siapa tahu siapa mahu
terima dengan seadanya
itulah redha

aku tetap di sini,
mencari dan membina kenangan yang baru
tatkala kenangan lampau menjadi igauan dan ingati
akan aku kenang
akan aku ingat
dulu kini dan mungkin selamanya.

No comments: