Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, August 8, 2010

08.08.10

salam buat kalian,


sebegitu lama masa berlalu sehingga tidak aku sedari waktu itu tiba menjenguh tatkala rasa itu suam-suam di hujung perasaan.Sedih,kecewa,hampa,kesal,dan semuanya berkumpul mengelilingi saban hari saban waktu.

08.08.08,
sungguh indah turutan hari itu seindah juga perasaan seorang yang bernama HAMBA.Tidak terduga,apa yang di nanti yang dicari datang sendiri menyambut di lurah kehampaan.Lorong kesunyian kekosongan ketika itu menjadi seriuh perasaan kegembiraan,seterang mentari menyuluh jalan kebahagiaan.Maka,terpacaklah satu impian dan satu harapan untuk meniti erti bersama yang buat pertama kalinya ada yang sudi memberi segenap ruang untuk diisi walaupun dalam keadaan seba kekurangan.

hari demi hari,selembar kenangan sebuku cinta dicoretkan dan disematkan pada kalam cinta abadi.Meleret senyuman meresapi keriangan yang sungguh dahsyat kenikmatannya.Akur padanya membiarkan didodoi dengan lagu cinta yang kita dengar bersama.

adapun puisi yang tercipta tidak akan mampu meluahkan perasaan yang dirasa kerana sayang cinta dan kasih itu dari diri diberikan sepenuhnya kepada dia.

Adat dalam kehidupan,hukum realiti kehidupan.Marah,merajuk,dan lain-lain menjadi warna dalam resipi bercinta.Siapa tahu,lain mereka lain caranya..kami dengan cara tersendiri...

08.08.09,
waktu itu,termetranya perjanjian pada kata untuk akan terus menelusuri liku lengkok hidup yang bakal dihadapi demi mencapi cita dan harapan kita ikrarkan.Aku korbankan apa yang aku ada untuk menunaikan impian bersama pada waktu itu dan meraikannya.Sungguh aku berusaha,aku juga gembira...tetapi terharunya biarlah kau..

misi kau kejar masa depan,misi aku meneruskan harapan.Itulah yang kita lakukan tatkala waktu di hujung masa.Menara gading cita-cita kau,mencari makna adalah impian aku..tidak semenah-menah waktu bila misi itu telah berakhir,aku tersentak!

khabarkan hujan tidak berair,siapa sangka aku dan dia telah berpisah pada masa yang sama dan saat itu misi kau telah berakhir.Aku terkejut,aku tidak percaya dengan apa yang berlaku..
apa dan mengapa biar aku yang simpan tiada penjelasan tiada kata akhir..aku hanya redha..
penghujung tahun yang sungguh memilukan tetapi siapa yang mahu semua ini..
aku hampir menjadi gila...

saban hari aku menyoal dan mempersoalkan,siapa dan mengapa..sebab dan haruskah..sehinggakan aku tidak sayang dengan diriku,sakit menyenguh aku,penyakit melangkar diri aku..aku tidak terkejut,aku terima..

semenjak itu,kekuatan pada tanah bumi menguatkan aku untuk berubah..ibu bapa kakak adik sahabat dan diriku,aku masih memiliki mereka.Aku masih punya mereka.Aku mahu berubah,aku ingin berubah..makanya,aku mengubah langkah demi langkah..tidak kebelakang tapi kehadapan.


cerita dan kisah tentang apa yang berlaku biar aku dan diriku sahaja yang lebih mengetahui.

08.08.10,
masih terngian-ngiang lembaran kenangan saat dahulu bersama,mengukir kata coretan bahasa senyuman tidak lekang mengiringi waktu dahulu.Namun,kini aku sendiri pergi tempat yang sama dengan pakaian yang sama berseorangan.Hanya aku sebak berada di tempat itu.KERANA AKU TIDAK LAGI BERSAMA DENGAN DENGANNYA.AKU SENDIRI..........
Janji ditunaikan untuk kali terakhir seperti kata yang lalu,kad ucapan dituliskan tentang kesejahteraan "selamat ulangtahun kita" aku beli di tempat yang sama dan membuangnya pada langit angkasa..biarkan angin yang membacanya..

walau apa pun yang terjadi,teruskan dalam sahaja...
kerana,
kita hidup bukan untuk bersedih tetapi untuk memberi makna dan erti....

mungkin dia tidak sedar dan dia tidak ingat,hari ini hari yang bersejarah buat kami dahulu...kini bagi dia mungkin hari biasa. yang tersisa..

buat temanku sekalian,
kamu ada menanyakan tentang tarikh itu
maka bacalah untuk pengertian..

No comments: