Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, August 23, 2010

kepada wahai hai hati...

kepada sang empunya hati,
ada ketika kau akan merasa sangat sunyi apatah lagi disaat kau meredah waktu yang ada.Namun percayalah waktu itu hanya seketika yang tidak akan memanjang jika kau berganjak dari tempat itu.Berlalulah kau ke langkauan garisan setinggi awan itu.Di sana kau pasti akan melihat bertapa indahnya waktu kesepian itu tatkala mereka tidak mengetahui.Kau nilailah kehidupan dalam kesunyian itu.

wahai sang hati yang berduka,
mungkin lelah itu mereka tidak mengetahui makanya sembunyikanlah kerana siapa yang sudi mendengar keluhanmu itu acap kali kau merasakannya? cukuplah hanya kau seorang sahaja yang tahu dan mencuba untuk memujuk hati yang berduka.Bersabarlah hati,setiap apa yang berlaku hikmahnya sungguh besar,siapa tahu...


hai sang puisi yang indah,
ciptakan alunan puisi-puisi indah untuk menghiburkan si sang hati ini.Bicara dan katakanlah andaikan ada pena dan kalam yang sanggup menerima bingkisan susunan kata puisi,pasti aku akan mencoret renteran kata yang dibiaskan untuk sesiapa sahaja.

Wahai aku mereka dan kalian,
kehidupan aku ini tidak seindah yang disangka,petahan kataku tidak serancak dahulu..maafkanlah kerana aku menjadi bisu tetapi masa akan datang pasti akan aku kembali bersama siapa aku untuk seperti dahulu yang terdahulu bukan selepas dahulu itu....

sampaikan salam buat DIA..

No comments: