Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, August 18, 2010

Ramadhan kembali

salam buat kalian,

Apa khabar busku-busku sekalian,lama juga tidak shary mengisi kalam ini..bukan apa la,cuma mau mencari feel untuk mencoret sesuatu itu yang tidak ada dalam diri shary..huhuhu...tapi tidak mengapa,shary datang kembali dengan mood yang baik dan idea yang baik punya..hehe..

Alhamdulillah,kini Ramdhan kembali setelah ianya pergi...wah! hari ini sudah masuk hari ke-8 umat islam seluruh dunia berpuasa,kira-kira ada berapa hari lagi aa?? eh,adakah dihintung hari itu..tak baik tau shary,kira tak ikhlas nie..ermmm...

shary menyambut Ramadhan kali ini dengan suasana yang berbeza,tidak lagi macam dahulu kala..

jika dulu,suasana berbuka kat rumah sungguh meriah kerana adik beradik dah lengkap dengan perangia dan coleteh mereka..gempak beb! tapi kini hanya tinggal aku,mama,bapa,dan amoi..kakak dh masuk hostel ums,adik lelaki bongsu aku kat hostel SMEKK,adik lelakiu kedua aku si akram dah masuk uitm kt sarawak..maka,keriuhan tue sudah tidak adalah macam dulu... bak kata mama..apa boleh buat,semua dah besar...weahahahaha...

bab bersahur pula,aku dah tidak bersahur dengan keluarga seperti dulu..aku bersahur dengan rakan sekerja aku di pondok usang kami.Setiap kali tiba waktu bersahur,akulah orang yang bagi bangun mereka dan sedia juadah untuk bersahur...kadang-kadang terasa rindu pula mahu bersahur denga keluarga.tapi apa kan daya..kecian pengawal~

waaarrggghhhhh!!!!

sejak start puasa ini juga kan aku rasa ada sesuatu perubahan tentang diri aku.Ermm,apa aah?!
oya,shary perhatikan bila time berbuka kan shary tidak sudah main sumbat saja apa yang ada..hehe..dah pandai control mamam aa..hahaha...al-maklumlah,mahu jaga badan katakan..harus berdisiplin ma,,,wahahaha...

ceh!
kau aa shary,ada-ada saja..
apa-apa pun,teruskan berpuasa aa wahai kalian..
kerapkanlah berdoa kepada ALLAH kerana doa orang yang berpuasa dimakbulkn..
jangan lupa tarawih serta solat wajib..lakukan yang wajib baru tunaikan yang sunat...

selamat berpuasa buat kalian,
selamat berbuka puasa,
selamat bertarawih,
selamat bersahur...
apa lagi aa..
segalanya selamat la aa...hehehe..

1 comment:

Hasrol Nizam said...

selamat berpuasa.. mcm mana pun keadaan tu, puasa ke na penuh jugak.. :D

copy dan menang