Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, July 22, 2010

surat saya kepada aku

\


/

Kehadapan aku yang selalu bersedih merasa kekosongan dalam kehidupan yang entah di mana indahnya.Tatkala saya menulis warkah ini untukmu,sungguh saya tidak menyangka akan kejatuhan air mata suci ini ketika saya menulisnya.Semoga harimu sentiasa dalam ketabahan dan kecekalan menempuhi benak kehidupan ini.

wahai aku,
saya tahu,sesedih mana pun kau merasa semua ini pasti mereka tidak dapat menduga akan ketabahan dan kecekalan kau untuk menempuh semua ini.Kau tidak kesorangan aku,kau ada saya yang sentiasa menemani dan bersama denganmu walaupun kau tidak menyedari kewujudan saya.Saya tidak terkilan malahan saya amat memahami apa yang berlaku..teguhkan hati mu wahai aku!

wahai aku,
kenapa perlu kau mendengar cemuhan kata yang tidak berbahasa yang dilontarkan kepada kau?
adakah hidup kau adalah untuk mereka? adakah meraka hidup bersama kau?
saya pasti jawapannya tidak kan,maka endahkan mereka wahai aku..biarkan mereka memainkan bahasa yang tidak bermakna.Usah khuatir aku,masa yang ada pasti akan menjenguh dan memperlihatkan semua apa yang seharusnya mereka lihat bukan untuk menilai.

oh aku,
sesungguhnya impian kita adalah harapan kita yang pernah kita termeterai tatkala kejatuhan dan kesungkuran yang telah berlaku.Percayalah,tidak semudah kesenangan untuk kita mengecapi apa yang senang,begitu juga memang sesukar sangat untuk kita menghadapi itu kesusahan.Pegang pada azam dan cita-cita mu wahai aku,matlamat kita adalah satu..untuk masa depan kita...usah berputus asa...

aku,
yang berlalu biarkan berlalu,yang datang kita hadapi.Kita redhailah segalanya itu..kita siapa untuk menidakkan apa yang berlaku.Biarkanlah.....biar karma yang menjadi juri dan masa menjadi hakim...

duhai aku,
sungguh masa mencemburui masa yang ada untuk saya titipkan selembar warkah untuk kau.Khabarkan yang baik-baik untuk kesenangan saya mendengar.Jika ada sedetik waktu dan ruang untuk kita berbicara,lauangkanlah untuk kita mempuisikan rasa yang kita tidak mampu perjelaskan..

salam buat aku daripada saya....

2 comments: