Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, December 29, 2009

Sambungan cerita ayat-ayat cinta~

salam buat kalian,

seperti yang dijanjikn(janji ka tue aar?)hehe..saya akn menceritakn tentang sebuat kisah percintaan yang mungkin kalian tidak percaya namun inilah hakikatnya..

mulanya kisahnya...

kita mulakn kisah terus kepada bibit2 pertunangan mereka la ya,
Mereka sebenarnya di jodohkan oleh pak cik perempuan tue,bapa kepada perempuan itu ingin mencari menjodohkn anak gadisnya.Kebetulan pak ciknya ini mengenali seorang lelaki yang dilihat cukup syarat untuk menjadi suri hidup anak buahnya itu.Lelaki yang dimaksudkn itu adalah pak cikku yang aku panggil PAK CIK IJAM..hehehe..
pak cik ijam aku nie baru berumur 26 tahun dan sudah memiliki syarikat sendiri..kira pakej latue,tambahan lagi dia ini seorang yg kuat agama serta ahli tabligh kt beaufort..

pada suatu masa itu,dia telah dipanggil oleh pak cik perempuan itu datang ke rumah untuk berjumpa dengan keluarga pihak perempuan itu..kebetulan pada hari itu juga ada kursus perlu diurus olehnya,maka dia menjanjikan akan datang pada masa sebelah malam ke rumah itu.

setibanya di sana dia terkejut pula dengan hajat pihak perempuan itu yang ingin menjodohkan anak perempuan mereka dengan dia.Dia dengan meminta masa untuk berfikir seketika kerana dia pn tidak bersedia apa-apa pn.Dia memutuskan akan kembali berjumpa keluarga itu dengan perempuan itu sendiri..
sebenarnya dia tidak pernah mengenali perempuan itu malahan melihat raut wajah perempuan itu sendiri...

Pada hari yang ditentukan,maka dia pn bertemu kembali dengan keluarga itu bersama-sama perempuan yang ingin dijodohkan dengannya.Katakannya,jika dalam perkahwinan,perlu ada persetujuan kedua-dua pihak dan dia bertanya kepada perempuan itu ,"kau mahu berkahwin dengan aku?"..maka perempuan itu menjawab."iya" sambil menganggukkn kepalanya..maka pak cik ijam pn bersetuju..DAHSYAT~!!!!

mereka pn menetapkan tarikh2 akad nikah...

lihatlah,percaya atau tidak..
mereka tidak pernah bercinta,tidak pernah bertemu,tidak pernah melihat antara satu sama lain,
maka betullah kata orang,CINTA ITU BUTA~!!!
CINTA MEREKA ADALAH SELEPAS PERKAHWINAN..WAH!!!

Di sini aku titipkan sedikit wajah perkahwinan akad nikah mereka..






inilah cerita mereka,mula-mula aku seakan-akan tidak percaya dengan kisah mereka ini..seperti cerita AYAT-AYAT CINTA kn..tetapi bukan yg slot berpoligami tue ya..heheehE..

semoga mereka bahagia hendaknya,AMIN..

P/S:buat saudaraku,inilah ceritanya..maaf lama menunggu post yang ini ya..hehehe..

4 comments:

The Farhanah said...

haa, bleh dibuat movie ni.
eh kejap, nama dia apa?

kialilul said...

hehe..blh jak tue,ambk royalti jak..hehe..
namanya FAZLINA ka..klu tk silap la..

KiTa_KaWaN said...

aku ingin cinta sebegitu...a

kialilul said...

setiap insan pasti inginkannya~