Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Saturday, December 19, 2009

BANTU AKU YANG NAZAK!!!!

adakah kalian sudi membantu diriku?

bagaimanakah caranya ingin aku melalui saat-saat perpisahan ini?aku seakan buntu mencari penyelesaiannya,aku sudah muak dengan semua ini..kesedihan,kesakitan,kekecewaan..
\

wahai kaliaN semua,BANTU AKU .......

4 comments:

KiTa_KaWaN said...

salam..

1..jwpn yang aku cari tiada di sini..malah yang timbul cuma persoalan yang bertambah2..

2.. hati yang sakit , ubatnya cuma menangis di depan Allah. kembalikan pengaduan dan 'cinta' yang pernah hanyut pada makhluk kepada Dia.

3.. banyakkan korban di jalan Allah..barulah hati sukar berpaut pada dunia...

4.. carila kawan yang tidak sekadar mengangguk apabila kamu bertanya...tp shbt yang mmpu bertekak saat kau lari dari kebenaran..

5.. biarkan hatimu beku dgn cinta..sebb semuanya mengecewakan kalau caranya juga mengecewakan..

wallahualam...

kialilul said...

wslm..


1.bila tersedar baru kita sedar segalanya..jika dahulu erlalu leka,sehinggakan hilang kewarasan dalam penlaian..

KiTa_KaWaN said...

maka jgn biar yang berlaku berulang..

tetaplah ykin pada bantuan sang pencipta...

kita tidak pernah akan dapat mengubah masa silam...

tp kita sntiasa ada peluang untuk mngubah msa depan...

kialilul said...

ya,terima kasih atas nasihat tue ya..saya hargai..miliki cinta Ilahi baru merasa nikmat cinta itu kn..
terima kasih lagi...