Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, August 26, 2014

kadang itu mustahil bagimu



bila malam menjelma,
asyik sahaja aku memikirkn kamu
sedang ada buat apa
kacau jiwaku gelora hatiku
memikirkn mu adalah satu nikmat
terus aku mengklimakasikn dengan istighfar
boleh aku lali jika aku terus terbang
boleh aku zina jika aku lanjutkn

Namun,

tidak salah rasanya untuk aku bertanya akan khabar
sahaja bukan tidak sengaja
untuk hanya bertanya,
khabar baik kemudian apa lagi ceritanya
semuanya baik kemudian apa natijahnya
kalut anganku terus aku diam

dinding menjadi layar aku menonton
tontonan ilusterasi minda
yang tercipta hasil acuan minda
kadang nakal berakal
kadang risau gelisah

siliing berbayangkan tempias kipas
gelamun
terus gelamun
pernah aku fikirkn,
kalaulah dia yang akrab kali bertanyakn khabar selalu
bahagia wei!!!

sudahlah ui abang oi..
kembalilah ke hamparan lenamu
pejam mata kita cuba segalanya
apa mahu dicuba?
cuba tidur...

No comments: