Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, August 10, 2014

luahan hati sang suami yang kehilangan isterinya

Aku tidak meminta kau untuk sentiasa berada didampingku
ku cuma mahu kau selalu ada untukku
kala aku membutuhkan tempat berkongsi segala rasa
jika mahu ku tuntut kata bicaramu kala dulu
aku pasti kau akan sendiri malu dengan apa yang kau lakukan padaku
kembalilah seperti kau yang terdahulu sayangku

Benar aku tidak mampu memberikan kau rumah sergam indah
namun apa yang ada ini cukup untuk kau melepaskn penat
berlindung dari panas dan hujan
tempat kau dan aku berdua menjalani kehidupan,bersyukurlah sayang

Apa yang ada ini sudah menjadikan harapan kita sayangku
walaupun kenderaan ku ini tidak semewah mana pun
namun inilah pemudah aku untuk mencari nafkah
kau selalu merunggutkan,kereta itu kereta ini
benar aku mampu,lebih dari kemampuan untuk memilikinya
tapi aku lebih memikirkan tentang kehidupan kita sayangku
bersabarlah sayang

sayangku,
dimana kau yang dahulu bukanlah yang sekarang
aku terlalu merindui manja mu
belai rayumu yang membuatkan aku ternoda dek khayalan
pada asa yang terbina bukan satu jaminan buat kita
benar bahagia kau lain rasanya
bahagia aku lain rasanya
tapi kita tetap sama dalam kehidupan

sayangku,
ayuh duduk didampingku
kita bicara yang baik-baik sahaja
tentang masa depan yang pernah kita rencanakan
perihal hidup yang tiada sesiapa pun tahu

No comments: