Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, February 10, 2011

percayalah!

aku seringkali lupa
kita acapkali teringat
caranya aku dan kita untuk tidak terkena
khayalan masa yang terlalu cepat berlalu
pantasnya tidak terkejar

pernah,
aku menjadi kosong dalam kerisauan
akan nasib dan keadaan ku
yang asyik sahaja aku perjudikan
untuk mencapai apa yang aku impikn

ada ketika,
terasa seakan bodoh dan bodoh
siapa?
aku bodoh tuan.
tidak berkerana
tetapi bersebab yang aku selalunya silap

ada masa,
aku adalah seorang penipu dengan diri aku
kejujuran tiada nilai namun manusia mementingkannya
salah siapa ini?
aku kan.
ya!

maka,
dihimpit tekanan rasa bersalah pada diri
kerana aku bersalah pada diri

hari ini waktu ini saat ini,
aku masih bersyukur
kerana mungkin hari ini akan mampu mengubahnya
walaupun tidak banyak
sedikit pun memberi makna.
percayalah

No comments: