Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Friday, February 4, 2011

aku mereka kami ingin berkata! sudahlah!

aku sudah bosan dengan coletah bahasa kata yang kau kata
kau kata ini namun bicaranya itu
apa sudah jadi?
benarlah kata mereka, semakin banyak kau berbicara semakin tampak jelas kebodohan kau
orang bijak pandai mencari masa untuk berbicara
eh! adalah lebih baik kau diamlah daripada beromong kosong
sepatah tiada makna.

apa kau kata?
untuk meluahkan perasaan?
orang lain pun punyai perasaan.aku mereka kalian.
jika kau fikir kau betul.sememagnya benarlah sama kau.

katamu,
"...aku tahu tapi.."
ah! sudahlah..
jika kau ikutkan tapi itu,sampai bila-bila kau tidak akan berganjak dari situ.
"..aku tahu tue.."
jadi? kau tahu tapi kau macam tidak tahu kn

wahai manusia yang dikurniakan kebijaksanaan untuk berkata,
usah hanya memikirkan masalah itu hanya kau punya sahaja.
kami mereka semua punyai masalah yang sama
malas,bosan,muak,dan banyak masalah lagi.
kerana apa.
kerana cakapmu merepek sahaja.
nasihatku hanya angin
adalah baik diam dan melakukan
daripada bercakap dan mengeluh.
kan senang!

No comments: