Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, February 15, 2011

aku sungguh tertekan.aku mahu berhenti

tolong aku.

aku tidak sanggup untuk menghadapi lagi.aku hanya bertahan selagi termampu.aku sudah tertekan dengan apa yang aku hadapi ini.aku tidak sanggup lagi.tolong aku!

orang pernah kata,luahkan sahaja masalah yang kita hadapi supaya dapat meringankan lagi masalah itu.tetapi aku mencari siapa dan bagaimana.

sudahlah aku ini bodoh dalam bahasa english,bila mula sahaja sesi soal jawab dan mahu buat assignment jadi diam san kosong aku.aku tidak tahan dengan keadaan begini.acapkali kau memujuk diri aku untuk bertahan,aku tidak terdaya menahan semua ini.kenapa aku tidak mampu menghadapi cabaran dan dugaan ini.

aku mahu berhenti.aku mahu sudahi semua ini.aku punyai hak untuk memiliki kehidupan yang lebih baik.mereka mampu tetapu aku apa kes?!

mahu juga aku buat universiti yang penggunaan bahasa melayu 100%.tiada langsung bahasa orang om putih.kenapa? kenapa mereka japan dan negara arab lain boleh membangun tanpa bahasa om putih? kerana rumpun bahasa mereka jaga betul.fikirkanlah.

ala.kerajaan cakap ja mau memperkukuhkan bahasa melayu.kononnya sahaja.hakikatnya sendiri mahu tahu la.kalau betul-betul dorang nak memartabatkan bahasa melayu,cuba la kalau berani gunakan bahasa melayu sebagai bahasa tunjang dan bahasa utaman.english tiada langsung.ada berani?..

aku rasa macam bodoh nie bila aku bercakap om putih depan khalayak umum.denga pandagan mereka yang ego bangga dan menyindir,mahukan aku tampar dorang mereka.yang tukang ajar ini pun sama juga.jangan lah mengkritik orang yang spesis macam ini.bantu la.ini tidak.komen memanjang.tiaw@!

sudahlah.buat masa ini aku hanya mencuba bersabar.bila cukup masa,aku berhenti.aku tidak mahu muda-muda aku ini jadi orang gila.aku juga punyai hak untuk bahagia.cukuplah apa yang aku alami dulu.

2 comments:

rabie nadia said...

perlu ka seteruk itu ko cakap diri ko?bodoh bukan ayat yang sesuai..aku tau ko boleh..jangan pernah menyerah..

starsyeea said...

sabar...