Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, June 30, 2010

Buang bayi,sungguh aku marah!

sungguh kejam manusia pada masa ini.Shary terasa amat marah dan sedih atas perbuatan manusia kini.Manusia tidak merujuk kepada semua makhluk yang digelar manusia tetapi manusia yang hina dan entah apa lagi mahu digelar mereka ini.

Siapa tidak marah dan merasa sedih bila mendengar berita dan cerita tentang kes buang bayi ini.Lihatlah,manusia masa kini sudah kembali ke zaman jahilliah yang sangat-sangat jahil dan tidak berperikemanusian.

Inilah zaman jahiliah moden.

di sini shary ini menyuarakan cadangan la,

kalau korang tidak mahu menjaga bayi itu adalah lagi baik korang bagi kat mereka yang mahukan anak.Bayi itu manusia juga bha,makhluk tuhan.Bayi itu tiada dosa pun wei,yang berdosa dan teramat berdosa kamulah(merujuk kepada mereka-mereka yang terlanjur dan mengandung lalu melahirkan anak).Cukuplah dosa yang kamu buat tue dan bertaubatlah wahai manusia bodoh! Biarlah bayi yang dilahirkan itu menjadi manusia yang baik dan hidup sebaik-baiknya.

pesanan shary,
berfikir sebelum melakukan,ingat sebelum dan selepas.

2 comments:

zaza zareena said...

kejam ne org yg buanh baby..bgus drg bgi tue baby sma aku..lgi bguss...T_T
bgtue cumil baby tue lek2 ja drg bunag2..klo suda terbuat silap pn jan la smpai bwt 2 dosa..ish2..

kialilul said...

ya..sungguh tidak berperikemanusiaan!
benarlah kata mereka,di hati binatang tiada manusia,di hati manusia ada binatang..