Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, June 21, 2010

aku tidak untuk mengiyakan

tolong usirkan kekalutan yang meyilat pada kalis diri ini
tatkala semuanya telah terurai pada leraian yang tidak terjangka
aku memaksa rasaku yang menekankan hati untuk menerima
walhal semua itu pada luarannya tidak seharusnya wujud dalam kehidupan
pada keriuhan yang melimpah aku tetap merasa kosong pada kata
ya tidak adalah jawapan untuk soalan yang diajukan
apatah lagi di saat kesepian kerap kali menyibukkan waktunya untuk menemani aku,
sungguh menghibakan tetapi aku mengawalnya dengan penuh kesabaran
kepetahan aku tiada lagi pada pentas perbicaraan
kegilatan aku pupus di medan teater kehidupan
aku khuatir
aku takut
hanya kerana perasaan ini menhancur waktu yang sepatnya indah untuk aku lalui
sudahlah wahai aku,
percayalah bahawa hidup ini indah hidup ini seharusnya bahagia walaupun tidak sesempurna mereka....

No comments: