Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, August 25, 2009

cerita di bulan ramadhan~

saLam ramadhan~

hari ke-4 berpuasa..

syukur alhamdulillah aku still masih berpuasa dan insyaALLAH akan berterusan dan berkekalan sehingga 30 Ramadhan...amin..
ah,aku ada nak ceta kat sini nie.Nak dengar ka?nak la..hehehe..

ok,hari ini merupakan hari pertama aku pergi ke UNITAR dalam keadaan berpuasa,bermakna berada di bulan ramadhan la.Bagi aku tidak la seteruk mana pun,lagipun tidak ada gangguan juga kan..hari ini nasiblah cuma satu kelas sahaja dari jam 8-10 pagi tadi.Esok pula ada 2 kelas,iaitu jam 12.30-2.30 dan 2.45-4.45 petang,makanya aku kena harungi juga la..hehehehe..
oya,berkaitan denga cerit yang ingin aku kongsi kepada kalian sebenarnya tidaklah heboh mana pun..hehe..
begini cetanya,
ketika kelas aku habis kira jam 10 lbh begitu,maka aku n member yang len stay aa kat depan Unitar seperti biasa,eh tidak..kalau seperti biasa ada penangan rokok-rokok lagi tapi tadi berbeda,stay macho ja semua.
dalm kami bergerak secara kumpulan sebab mahu mencari tempat stay untuk berbincang tentang assignment yang perlu kami buat,aku pun seperti biasa berada kat belakang mereka sebab memang aku begitu.

tup tup tup bercerita,tetiba member sorang nie macam merapu..dia kata begini,
"ging,jangan la ko begini ging..depan member jangan la buat begitu.."
aku pun menjadi hairan tapi slumber ja..hahaa..
sekali diam-diam kami,kawan yang merapu tadi mulalah bercakap dengan kami pasal hal tadi dia sama kawan sorang tu berbincang.Rupanya,kawan yang tadi tu mau merokok pula..ceeeHHH~!!..tidak puasa la pulak..duina..
terus kami cakap la,yang member tu mungkin bergurau ka,main-main sebab biasa la kita nie kan,bergurau ja lebih..terus kawan yang merapu tu kata dia kena ajak stay kedai makan lagi..hohohohoho...adui..DAHSYAT~!!

oo..pasal puasa la pula nie...manusia oh manusia..dunia oh dunia..
aku tidak hairan la..bukan semua kita sama 100% kan..terpulang kepada individu,tapi yang membuatkan aku terasa sedih nie pasal DIA tak puasa hal DIA,tapi DIA mau bawa orang yang berpuasa untuk join dia sekali..ini hal dunia~!..buat dosa tu pn buat la sendiri..kenapa mau diajak orang juga?takut tiada kawan ka mau buat..apala~!!

pesananku,
fikirkanlah..
renungkanlah..
bukan kita tiada otak..
bukan kita tiada asuhan..

No comments: