Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, August 14, 2013

bacalah ila..

kepada awak dari aku
sengaja aku coretkn kata-kata terindah
buat awak yang pernah mengindahkn duniaku

hampir sahaja aku tidak menyedari
pena ini sudah semakin tidak mampu menari lagi
pada pentas kertas putih yang dihamparan ini
titik demi titik tiada pun melodi yang berlagu
menghabiskn masa hanya melihat pada jendela lampau
kau aku lihat pada waktu ini bukanlah kau yang terdahulu
pada khayalan ilusi minda menjangkaui batasan fikiran
terlalu halus sehingga aku yang memaksa untuk memikirknnya
hanya sendu sahaja mampu bersama sebak tiada nada,sedihnya

ternyata,
sudah tiada kata lagi mampu terungkap
atas apa berlaku antara aku dan kamu
sehingga alam sendiri tidak mahu mengilhamkn
tinggallah nada-nada tidak berlagu
tinta kehilangan kekasihnya
pena tiada cinta
lalu kalam semakin merindukn

aku biarkn pena,tinta,serta kalam itu
biarkn tanpa sebab yang mampu aku katakn
mungkin 
ada masa nanti pasti akan aku temuinya kembali
ilham itu tidak bersamaku

No comments: