Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, March 20, 2012

Tidak hanya merasakan

Jilka Ada yang bertanya tentang karya ini biar aku yang jawab

Pasti nanti Mereka akan Lebih mengerti perihal kata iTu

Atas penerangan iTu kamu Lebih bertanya Pada aku

Kenapa mampu kau cerita tentang cinta sedangkan kau tidak mengalaminya?

tidak semua ini perlu dirasa barulah dikejelaskan?

 

Sejenak masa untuk aku terangkan

Semua yang ditulis tidak hanya kerana merasa,

Aku lihat aku dengar aku tahu

Aku coretkan pada tinta yang ada ini

Kerana aku tahu aku buka seorang pembahas yang petah berbicara

Aku juga tidak tahu bagaimana untuk menyuarakan dengan berkata lisan

Maka aku biarkan jari jemari aku meluahkan kata yang ingin diperkatakan

 

Kalian ambillah hasil ini dan berikan kepada sesiapa

Untuk mereka faham lagi mengerti

Kenikmatan yang ada tidak semestinya untuk dirasa

Semua itu adalah luar daripada biasa

Namun,

Jika ada yang bertanya padaku untuk siapa ianya ini

Aku hanya diam dan aku terus berlalu

 

No comments: