Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, September 4, 2011

ucapan dan surat.

mugnkin tidak lagi terlambat bagi ku untuk aku ucapan,

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI


Alhamdulillah dan tahniah shary ucapan buat diri shary serta kalian semua yang berjaya atas kemenangan yang dinantikan.semoga apa yang telah kita lakukan di bulan Ramadhan lalu kita teruskan dan kita ambil iktibar atas segala kejadian yang berlaku.insyaALLAH..

terus terang shary katakan disini,shary agak hampa dengan reputasi setakat ini.adei! kenapa aar?
biar shary sahaja yang tahu.sebolehnya insyaALLAH selagi ada masa dan upaya ini,shary akan teruskan dan berusaha.tolong doakan shary berjaya ok.

seterusnya,
ayuh kita tetapkan kembali pendirian dan impian kita selagi waktu masih ada.kerana peratusan untuk peluang kedua itu adalah nasib,makanya biarlah peluang yang sekali ada itu untuk yang terbaik.


surat untuk seseorang,



suratnya bertulis sebegini,



salam kepada empunya nama,semoga senantiasa berada di samping keluarga dan orang yang dicintai.kiriman ini bukan untuk mengulas,tapi sekadar di pinggiran yang tidak lekang untuk diingat.setelah diharungi Ramadhan dan Syawal ini tanpa rasa yang dahulu nya kita miliki,aku akui aku merasakan sedikit kesunyian disebalik rasa kedamaian.Antara perasaan dan rasa,aku tidak dapat membezakan walaupun hanya timbul sekelumit benci yang tinggal.


aku masih ingat pada pertemua itu,Ramadhan menjadi saksi kerana di situ lah penilaian antara pasti atau samar.sememangnya samar itu tidak wujud pada tempat kerana suasana dan perasaaan itu dibuak-buak pada pertama kali.kini setelah kali kedua sejarah itu lihat,semuanya hanya tinggal kenangan.siapa yang mampu mengembalikan itu kenangan maka dialah orang yang bertuah.tetapi bukan aku.
aku menjenguk pada laman pada buku yang terselit wajah-wajah keindahan.aku hanya pujimu sekali tetapi aku menghamun kau berkali.aku minta maaf,bukan kerana apa.Kerana rasa benci.
bila aku sedari dan aku selamai perasaan dan rasa,aku tanya pada perasaan aku dan aku menghayati rasaku.baharu aku tahu bahawa,aku selayaknya lebih bahagia daripada kamu.aku andaikan kau berbahagia dan lebih gembira.tapi aku?





pada tinta ini,
aku lepaskan kau dengan lafaz,AKU MAAFKAN KAU. kau pergilah mencari sebuah kehidupan yang selama ini kau idamkan,kau kejarlah sesiapa yang berhak untuk mencintai kau,kau carilah sesiapa yang mampu untuk membuatkan kau berpuas hati.pergilah.Terima kasih atas segalanya apa yang diberi,aku yang terima dan aku tidak akan memberi.
aku cuma ingin kau lebih ketahui,selepas pada perpisahan itu aku tunggu dan aku menanti pada rujukan untuk setidaknya kau katakan apa itu kawan.tapi malang waktu yang berlalu itu lebih banyak aku baziri untuk menanti kau
Apa jua yang berlaku selama perkenalan itu anggaplah mimpi yang datang untuk menguja bukan untuk merealisasikan.kianat dalam kata,sungguh kianat.


sekian,sampaikan salam buat keluarga yang dikasihi,semoga ALLAH merahmati keluarga kalian.
jika bertemu aku di kaki-kaki lima yang ada,jangan tegur aku,jangan pandang aku,jangan dan jangan.kerana aku bukan siapa-siapa.aku cuma manusia bodoh yang diperbodohkan dahulu.


No comments: