Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Sunday, September 25, 2011

semua dalil itu aku ketepikan

semuanya telah jelas terpampang
menjadi nyata apabila terasa
aku akui terasa sepi hati tanpa cinta
yang mendalilkan sebuah kehebatan rasa yang diingini umat
tipu sajalah andaikan tidak menginginkan
jelas atas penipuan sekiranya katakan tidak mahukan
memang telah nyata ianya hadiah buat umat

biarkanlah yang datang itu seperti yang diimpikan
saat semua diterjah waktu yang tidak mungkin kita tahu
aku seorang yang inginkan keindahan
sama jua seperti mereka yang lain
aku punya idaman seperti kamu

tapi apa akan daya,
aku rupa aku tidak sekacak mereka,
tubuhku tidak sesegak kamu,
paras tingkahku tidak selincah kalian...
siapalah aku,

seringkali aku memikirkan ciri-cirinya
yang jelas,
semuanya tidak ada pada aku
tapi aku selalu bersyukur,
aku punyai kehidupan sendiri
kerana aku percaya
aku adalah berbeza dengan semua

No comments: