Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, November 5, 2013

berikan aku caranya ila



barangkali jika aku tidak ketemui mu ila
aku akan terus dihantui oleh bayangan masa lampau
meruntuhkn rasa dan diriku suatu masa lalu
hanya namamu ila,
aku tidak mampi untuk melupakn dirimu
seakan masih bermain di jiwa dan fikiranku
aku hampir saja tewas pada tangisan
kala aku teringat padamu
bukan kerana apa ila,kerana aku terlalu merindukn mu

bagiku,
kau adalah seorang insan yang kurniaan terindah
atas kesabaran dan kederitaan yang aku hadapi
kau muncul bersama doa yang sering aku titipkn
kehadiranmu dahulu seakan aku sendiri tidak percaya
kau datang padaku kala aku tidak tahu
kau berikan cinta yang kau ada untuk bersamaku
walau hanya seketika,sekadar aku merasakn  bahagia.indah.

cinta itu datang dan pergi tanpa kita pinta
ila tolong beritahu aku bagaimana caranya untuk aku lupakn dirimu
sedang semakin hari semakin aku menangisi akan kepergianmu
apa perlu aku lakukn?

barangkali jika aku bertemu dengan,pasti aku akan bergenang air mataku
kerana aku tidak tahu dan tidak mampu menahan ini
sedangkn mengingatimu sahaja aku masih mampu sebak
apatah lagi akan bertemu

No comments: