Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, September 5, 2013

kerana namamu ila

kerana namamu ila

barangkali aku tidak akan lebih mengenali kau
jika tidak kerana namamu ila
barangkali jua aku tidak akan mendekati dirimu
hanya kerana kita tidak saling berkenalan ila

ila,
gadis asalan kampung yang hijrah mencari nafkah
membawa diri tanpa kekuatan yang hanya ada baginya Allah dan Rasul
kerana impian dan masa depan itulah pegangannya
sambil ayah dan bonda mengirimkan titipan doa buatmu
 
siapa sangka gadis yang penuh dengan senyuman 
murah dengan tawa dan keriangan disebaliknya penuh dengan kedukaan
dendam lama menjadi imbauan dan ingatannya
seperti hantu yang datang tanpa diundang
seakan bayangan yang mengiringi jenak langkahnya

ila,
ketabahan kau menghadapi kehidupan kau jalani mengkagumkn aku
sampaikan saja aku tidak menyangka ada jua insan seperti mu 
sangkaan aku semua ini hanya berlaku dalam cerita kisah dan wayang
realitinya ternyata ada ia adalah kau dan dirimu

ila,
kita tidak sempat berceritakn akan masa depan
kerana ianya terlalu jauh antara kau dan aku
masa itu bukan milik kita
sebegitu juga masa depanmu bukan ada bersama aku
cuma yang ada adalah kenangan kita

No comments: