Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, September 30, 2013

keajaiban cinta



kau katakan tidak akan menyerah
ternyata kata itu hanyalah kata
hanya bermainan dalam manisan bahasa janji
apa benar akan penyerahan itu ikhlas
mimpimu hanya khayalan ilusi
direalisikn adalah apa yang berlaku
apa setia itu bagimu

waktu telah membuktikn
sekalipun waktu itu berhenti sejenak seketika
ia akan terus berlaku
lagu mu itu hilang melodi
nadanya tidak senada cinta yang beralun
puisiku tidak punya makna
sehinggakn aku asyik saja membacanya
hanya airmata lebih mengerti

duhai sang pemilik cinta
adakah benar kata mereka cinta itu indah
sedang aku melihat sendiri cinta itu datang dan pergi
mungkin aku sahaja memahami

ajaibnya cinta datang tanpa diundang
ajaibnya cinta pergi tanpa dipinta
keajaiban inilah membuatkn lebih mengerti
bahawa semua ini bukan milik kita
hanya aku ingin katakn padanya
aku sayang kamu
maafkn aku

No comments: