Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, May 4, 2011

surat kepada kau

surat untuk kekasih yang pernah aku cintai,

ketika bulan masih lagi menyinari saat mereka sedang tidur,
aku masih jua menyusun kata-kata untuk mengalunkan bahasa kata
tatkala buntu dalam mencari ilham
cahaya sang bulan menyinar bagaikan memberi ilham buatku
aku hanya ada bulan
bintang kita masih berkelipan sayang walaupun hati kita berbeda
rasanya ia semakin berkilau,
apa maknanya itu?

dalam keriuhan mereka aku terlihat,
sepasang kekasih berada di hadapanku
entah mengapa mereka menarik pandangan aku tatkala kerisauan untuk pulang
cerita mereka tiada noktah tiada henti
merenggang dan merapat suasana
mereka pandai mengolah perasaan mereka
oh! aku pernah seperti mereka
aku kau dan kita

ketika waktu itu ku rasa terhenti
aku dibawa sewaktu masa dahulu
menjenguk sisa-sisa kasih yang kita tinggal
pada tapak-tapak kenangan yang dilalui
sungguh aku tidak mampu merungkaikan dengan kata
kerana apa perlu lagi diperkatakan

wahai yang punyai keindahan bersamaku dahulu,
aku ingin bertanya padamu,
adakah pernah kau merinduiku?
adakah kau masih terkenangkan waktu dahulu?
katakanlah TIDAK...


cukup sampai disini tintaku ku ukir,
sampaikan salamku kepada ayah dan bondamu,adik dan keluargamu
tetapi bukan untuk kau

No comments: