Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, November 18, 2010

selamat tinggal kawanku

hari ini dalam sejarah!


untuk pengetahuan umum hari ini merupakan hari terakhir bagi murid-murid sekolah rendah bagi sesetengah sekolah la..terutama sekolah rendah.
Nampaknya cuti sekolah kini datang kembali,adakah anda kalian ada perancangan di musim ini,terutama bagi murid sekolah sebabnya para ibu bapa mungkin ada yang sibuk bekerja kn,yang cuti hanya bagi mereka bersekolah dan yang bekerja di sektor pendidikan.Best juga menjadi cikgu ini.Banyak cuti owh!.haahahah..

ALkisah pula kali ini,
shary ini menulis khusus bagi murid tahun 6 sahaja..
masih belum terlambat untuk shary mengucapkan selamat dan tahniah bagi keputusan UPSR yang telah diketahui keputusannya pada beberapa hari yang lalu.Bagi yang berjaya dengan target mereka,tahniah dan teruskan usaha mencapai impian,namun bagi mereka yang kurang berjaya,jangan mudah putus asa yang adik-adik sekalian,tingkatkan lagi usaha.jangan hanya kerana keputusan UPSR yang kamu dapat tidak baik mempengaruhi pemikiran kamu.sesiapa tahu,mungkin yang kamulah bakal mendapat banyak A dalan peperiksaan PMR dan SPM..siapa tahu kn..hehe..

shary tengok kat sekolah,di hari terakhir inilah ramai mereka datang dan berkumpul kerana last sudahkn dapat bersama dan berjumpa sebelum melangkah ke alam tingkatan.ceh! hehehe..
teringat suatu ketika di saat shary tahun 6,stay sama member.tulis biodata diri dalam buku(malu aku eh)hahaaha,jumpa cikgu-cikgu yang mengajar.syok eh..

hari ini kita terpaksa berpisah untuk menjalani perjalanan yang lebih mencabar,betul kah adik-adikku?
mungkin dalam masa 10 tahun akan datang baru kalian akan dapat berjumpa berkumpaul seperti hari ini.Disanalah kamu akan melihat perubahan member-member yang dahulunya hingusan tetapi nanti paling macho dan cantik..wahaahaha!

sungguh ini.kalau tidak percaya tunggu dan lalui lah.ahahhaa

kawan tetap kawan,sekali perkenalan bermula sampai hujung langkah ia berakhir..

No comments: