Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Thursday, July 11, 2013

pesanan buat ila...

1.tuhan jagakan dia

aku tidak selalu berada disampingnya mungkin pada sukma itu degup rasanya
hanya melalui perantaraan aku lebih mendekati dan mengetahui keberadaannya
silau pagi menyengit pada yang malam,selamat pagi cinta
mengalihkan malam yang gelap,biarkan kisah malam adalah cerita kelmarin

wahai jiwa yang tenang dan bahagia
binalah sebuah impian yang menganjakkan kau untuk berusaha
untuk siapa pada siapa,berharaplah pada yang satu
susur silur perjalanan yang entah apa akan jadi kita terus terokai

tuhan jagakan dia,
agar keadaan itu biarlah baik sahaja,kesenangan dan kesusahan hanya Engkau tahu
sedang makhluk yang bernama insan ini akan sentiasa bertanya akan apa pada kejadian
doa aku titipkn bersama kepilan harapan dan impian buat aku dan dia
ketika ini biarlah kami usahakan apa yang untuk dikecapi
sambil mata sayu ini melirik ke imaginasi masa hadapan,indah seperti tulisan

tuhan jagakan dia,
tatkala dunia ini semakin tua dimamah usia masa
penentunya hanya sabar menyisip diiringi doa yg tidak pernah putus
sekembali aku nanti akan membawa sebuah impian yang kita doakn
yakin dan percayalah
semuanya akan baik-baik sahaja




No comments: