Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Wednesday, May 5, 2010

pesan shary buat peniru sekalian

fuhh!
Alhamdulillah selesai sudah exam aku..wahahaha..syukur aa semua berjalan dengan lancar(padahal hanya Tuhan sahaja yang tahu keadaan aku time tue.huhuhu).Agak lega juga la rasa hati nie setelah mengharungi minggu peperiksaan yang mengerunkan...ceh!

Shary,apa cerita kali ini?..

ermm,nie aku ingin menyatakan apa yang terbuku di hati dan perasaan aku..selama aku exam ini la aa..macam marah jak shary kali ini,bukan marah tetapi agak terkilan..
apa kes ini?

Sudah kita maklum bahawa time examlah saat yang mengerunkan dan menakutkan bagi semua mereka yang bergelar PELAJAR atau lebih dikenali sebagai STUDENT.Maka itulah di saat ini,macam-macam penyakit yang timbul seperti sakit kepala la,stress la,sakit sendi(terlalu lama duduk),tidur tidak cukup la dan banyak lagi la penyakit ini..aku pun tidak ketinggalan mengalami menghidapi penyakit-penyakit yang melanda tetapi masih dalam keadaan terkawal la aa..hehehe...
seperti yang kita sudah tahu la kn,tipulah kalau mana-mana tempat kita belajar tiada peniruan.Kalau nak kata 100% bersih tidak jugalah kerana memang ada juga pelajar yang meniru time exam ini.Orang sabah cakap TEMBIRANG JAK TUE..huh!
(sumber dari google)

Ini aku nak persoalkan kat sini la,adilkah bagi kita atas apa yang mereka lakukan??
adiL?!
sungguh tidak adil bagi aku...
mahu cakap bodoh tidak juga kerana masih waras dan mampu berfikir..aku hanya mampu cakap kat orang yang meniru ini "KECIAN"..
memang sungguh kecian bagi aku,dah takda cara lain untuk mereka lakukan makanya meniru sajalah langkah yang terakhir bagi mereka..bongok!
ada satu prinsip yang dipegang oleh para peniru-peniru,
prinsip mereka adalah:

"jika kedapatan(kantoi la) ketika meniru,orang itu bodoh...
jika tidak kedapatan(tidak kantoi) orang itu pandai la,pandai meniru"

tetapi bagi aku,orang-orang sebegitu memang bodoh! maaflah jika kau cakap terang-terang aa..
sedar-sedar la wei,keberkatan dalam belajar..




2 comments:

amirah said...

biasalah kes2 mcm tu
bila dh terdesak manusia takkan berfikir panjang

ain fathihah said...

bencilah org menipu ni..