Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Tuesday, October 28, 2008

toLOng aku.

tolong sedarkan aku dari khayalan ini..
tolong bangunkan aku dari tidur yang tiada sudahnya..
tolonglah aku..
aku tidak mahu hanya duduk sebegini...
melihat tanpa berfikir..
mendengar tanpa memahami..
berbicara tanpa isi..
aku tidak sanggup sebegini..
ada ketika,
sejenak terlintas di benak fikiran,
ingin aku tewas dalam perjuangan ini..
aku ingin lepaskan semuanya..
aku mahu tinggalkan impian aku..
aku ingin membiarkan cita-cita aku selama ini tersia-sia..

namun,
aku tidak sanggup..
kerana aku ada mereka,
ibu bapaku,
adik-beradikku,
kawan-kawanku,
serta kekasihku,

kerana mereka aku mesti teruskan semua ini..
kerana mereka aku mahukan semua ini..
aku mau..
aku hendakkan..
aku inginkan..
aku harapkan..
aku doakan..

_bacalah untuk pengertian_

1 comment:

Anonymous said...

hello madzuan :)
nice blog u have here...
keep blogging ya. :)