Berpesan-pesanLah kita~

Hargailah mereka yang kita cintai selama masih ada,jangan nanti menangis dalam ketawa


"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui."
-
Surah Al-Baqarah ayat 216


Monday, October 15, 2007

aku mula mengerti

aku jejaki setiap langkah yang lalu...
menelusuri apa yang selama ini aku lalui..
mengimbau kembali segala kisah yang berlaku..
menginsafi kesalahan yang amat aku kesali...
aku mencari sebuah erti sebenar cinta ini...
yang selama ini menjadi persoalan dalam kehidupanku ini...
antara ya atau tidak...
benar atau salah...
ada atau tiada....
dan antara pasti dan tak pasti....
kini aku sudah mulai mengerti...
apa itu cinta...
apa sebenarnya cinta...
mengapa perlu cinta...
segalanya ada pada hati kita ini..
selamilah hati ini untuk jawapannya...
berbicaralah dengan diri...

No comments: